onsdag 27 maj 2009

Omstrukturering och konst

Som ni ser jag ändrat gränssnittet på bloggen. Är inte riktigt nöjd och ska nog leka lite med HTML-koden senare. Det ska även struktureras om lite här hemma då vi ska sätta uppen bokhylla i Alice blivande rum, så hon får plats med alla sina barnböcker. Nu ser det ut som ett förråd i hennes rum. Vi har dock lite grejor över som jag inte vet vad vi ska göra med. Tvbänk? Soffbord? Någon som vill köpa?

Jag fick en ritplatta av mina föräldrar när jag fyllde år förra året. Har inte hunnit använda den speciellt mycket. Tanken var att jag skulle för över en del teckningar från mitt ritblock och göra lite "touch up" med hjälp av ritplattan. Kanske tar tag i scanningen av tecknignarna senare idag. Jag har dock lyckats frihandsrita en lite grej, som kan ses här till vänster. Det är en bild av Totoro (från den japanska filmen Min granne Totoro). Totoro har en liten speciell betydelse för mig och min fru, men filmen är även nog än av de bästa barnfilmer man kan hitta (även bra familjefilm förstås). Tanken med den ritade Totoron är väl att kanske försöka satta den på en tröja till Alice eller något. Bilden är väldigt okomplicerad och mest bara prov på hur man kan använda ritplattan. De teckningarna jag har i mitt block blir bra mer komplicerade att fixa till med skuggningar och allt vad det nu innebär. Kanske lägger ut någon av dessa senare, antigen som raw-print eller när de är tillfixade....och jo..jag har en liten konstnärlig ådra.


Inga kommentarer: