torsdag 28 maj 2009

Konst blogg?!

Något är totalt vajsing med MSN idag, går inte att logga in. Först trodde jag att hela nätet kajkade men allt annat funkar. Nåja, spelar ju mindre roll egentligen. Lite irriterande bara mest för den sakens skull.

Jag har i allafall lyckats scanna en av mina bilder från blocket, efter jag har installerat alla miljarder drivrutiner till skrivaren. Trodde också i min enfald att jag hade Autodesk sketcher Pro på datorn, men icket. Så nu måste jag söka rätt på skivan...irriterande. Men jag kan lägga upp en rawprint av skissen. Den blev lite mörk i av scanningen, men som sagt det är ju bara början. Ska fixa till den i datorn, kan nog lägga upp hur arbetet fortgår.

Annars är photoshop riktigt roligt att hålla på med. Jag gjorde om en bild av M med en liten "Sin City-touch" (ja filmen alltså). Blev riktigt bra om jag får säga det själv. Skickade bilden till On-Off, som gjorde en kanvas tavla av den. Resultatet måste ses i verkligheten. Men jag kan lägga upp bilden här till vänster. Jag hade även någon plan på att göra något av alla ultraljudsbilder. Inte då bara att sätta upp dem på en tavla, utan göra någon form av konstverk. Ja, jag får se hur det blir med det i framtiden, allt kräver ju som sagt lite tid.


Can you spell "Konst blogg"?

3 kommentarer:

Thomas sa...

Snyggt, och varför har jag gått miste om att du håller till här?

Btw jag citerar -Konst blogg

Johan sa...

Ja du, därför att jag inte har sagt det till dig antagligen :P

Sara sa...

Läckert!