fredag 22 maj 2009

Idag, igår, förra veckan

Har nu haft ett blogg uppehåll igen. På något sätt så har jag inte orkat skriva något, inte heller haft något vettigt att ta upp. Sommaren har gått från knackande på dörren till bultande och det är rätt olidligt varmt i lägenheten. Tiden rasar iväg, Alice är nu också snart ett halv år gammal och det gör att hon givetvis är en rolig prick, men också kräver lite mera tid av oss som föräldrar. Hon snittar dock fortfarande kring 7 timmar varje natt, så vi båda är oftast utvilade (eller så utvilad man kan bli när man jobbar natt)

Sitter hemma nu och är gräsänkling, resten av familjen är i Luleå och hälsar på tjockasläkten. Själv ska jag försöka ta mig tid att träffa kompisar och annat löst folk. De man inte har tid att träffa annars med familj och nattjobb.

I natt så visas det en UFC gala på Tv4 sport, men jag ska se den imorgon med en polare. Hur än roligt det är att se den live, så är 4:00 på morgonen lite väl sent/tidigt. Nästa UFC gala som går i Juni hålls i Tyskland och då är det en mer rimmlig tid för att se den live. Dessutom är vänster sparks maskinen Mirko Cro-Cop tillbaka i UFC och jag hoppas på en bra comeback.

Begärde semester över midsommar, men allt är kaos på jobbet så vi vet varken in eller ut hur det blir med semestrar. Ingen vet egentligen någonting om någonting och snart är det Juni.....men alla har vi ju rätt till semester och jag räknar nog kallt med mina 3 nätter i slutet av Juni, det ska väl banne mig inte vara för mycket begärt?

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag kan gå in om jag får bra betalt =) Har eg semester då jag med men skulle kunna skjuta på det för en bra peng...Men det lär väl inte hända.

Johan sa...

Ha, får höra av mig om det strular sig. Men G lovade mig i princip semester de dagarna så egentligen är jag inte så orolig. Läget på jobbet är väl lite mer oroande kanske?