tisdag 9 december 2008

Här var det lugnt


Blev inget inlägg igår, kan inte direkt skylla på att jag hade fullt upp. Men det kändes inte som jag hade något att tillägga. Lillan äter och sover mest, men det är ju då de ska må bra. Som nybliven förälder så klagar man inte heller, mjuk start är som sagt bra!

Tänkte försöka få ordning på lägenheten idag och adventspynta lite (ligger ju som sagt lite efter med det av naturliga orsaker). De kommer från BVC på hembesök imorgon också så det kan vara bra att städa lite. Man vill ju inte verka vara "dåliga" föräldrar.

Annars var farmor förbi med lussekatter idag och fick hålla lillan en sväng, hon är så lugn och beskedlig även i andras sällskap och famnar. Förhoppningsvis kommer de nyblivna morföräldrarna i helgen och får se på vårt lilla underverk.

2 kommentarer:

Sara sa...

Nu är inte jag nån bebisexpert, men hon ser som stor ut, äldre än bara en knapp vecka. Eller?

Johan sa...

Jo jag vet! Hon är lite av vad jag brukar säga "Film bäbis"...du vet, som de ser ut när de föds i filmer.

Men då är hon ju överburen 2 veckor nästan så räknat från "färdig dagen" så är hon ju egentligen 3 veckor.

Dessutom har hon en del saker som nyfödda inte egentligen har, kan gråta tårar och använda händer och fingrar (till viss del då). Brukar i regel komma efter några veckor.