söndag 7 december 2008

En söndag som alla andra...eller?

Vad gör man egentligen på en söndag? Brukar i regel vara slappar dagar som inte går till så mycket kreativt. Igår när vi kom hem från BB så drog vi ur telefonen ur jacket och tog det piano, försökte smälta in det här med en ny liten individ i vår 4a. Idag kände vi oss lite mer kry och tog oss för att ta bilen bort till apoteket för att inskaffa några glömda förnödenheter. Medan vi ändå var på G for vi förbi ett par bekanta och visade upp vårt lilla underverk.

Livet ska ju förändras i och med att man skaffar barn. I mitt fall så är det givetvis en förändring, men inte så radikal som man kanske kunde tro. Har fortfarande svårt att vänja mig vid barnskrik i vår lägenhet. Jag stod och höll på med disken tidigare och Alice började skrika från sovrummet, tog några sekunder innan det gick in att det faktiskt var en bäbis i vår EGEN lägenhet och inte grannens. Nu tror jag att vi fått en extrem "nybörjar bäbis", hon gör inte mycket ljud ifrån sig och det gör givetvis upplevelsen mycket lättare. Just nu ligger hon och sover så sött på en kudde i Maries knä här intill.

Kontentan idag är att allt känns positivt och jag trivs verkligen med livet och framtiden.

Ska försöka lägg upp fler bilder här framöver, så stay tuned.

Inga kommentarer: