onsdag 10 december 2008

Allt blir aldrig som man planerar...

Men det borde man kanske ha lärt sig vid det här laget? Hade som planerat lite för just det här med hur det skulle se ut första tiden. Räknade kallt med att vår unge skulle skrika dygnet runt och störa både aktiviteter och natt sömn de första veckorna. Nu sitter jag här med en liten beskedlig flicka i knät som inte säger så mycket faktiskt.

Mina förberedelser har i stort sätt gått ut på att hitta aktiviteter som man kan roa sig med när barnet inte behöver blöjbyte, äta eller bli omkring buren. Dvs saker som går att pausa och återkomma till senare när man får lite "dötid" igen. Hade således samlat på mig följande;

Filmer; Band of Brothers Boxen, My name is Bruce, Resident Evil - Degeneration, Black Dahlia, Indiana Jones 4, Eden Lake och [REC].

Wii spel; Star Wars - Force Unleashed, Resident Evil 4 och Guitar Hero 4

Böcker; Diverse böcker om Militära Special förband som jag just nu snöar in mig i, bland dem "Inside Delta force" Sedan har jag tänkt att köpa Black Water och Seven Troop men även den polska fantasy boken Blood of Elves.

Förövrigt har vi haft BVC besök här idag som kom med en del information (nyttig). Kändes lite jobbigt med hembesök men men...imorgon ska vi dit på en liten "check up" med lillan så att allt står rätt till med vår lilla älskling.

Ska försöka lägga in ett inlägg hur jag upplevde förlossningen, men det får nog vänta tills nästa post

over and out!

Inga kommentarer: