tisdag 3 mars 2009

bokrea med mera....

Egentligen, varför sitter man här och skriver bloggar. Vem är egentligen intresserad av mitt privat liv? Ja, uppenbarligen några få...men just det här med bloggar? Varför har hela världen fått för sig just "nu" att man ska dela med sig av allt och ingenting?

Nåväl, nyheter från min front är att vi hunnit med två svängar på bokrean medans farmor och farfar fick agera barnvakt någon timme. Blev inte så förfärligt dyrt, men några böcker köpte jag. Bland annat en biografi och Hitler, en bok om samurajer och den japanska kulturen och Andy McNabs Seven Troop. Blev även sugen på en bok om Himmler, men kanske jag har nog med böcker om sjuka människor i vår bokhylla? (Riskfaktor att jag rullar ned och köper den innan vecka är slut ändå).

Alice blev också 3 månader igår och hon växer så det knakar. Vi får verkligen skynda oss för att hinna med alla kläder vi fått och köpt. Lite notering, på Alice 3 månaders dag så föddes det en annan liten flicka på andra sidan jorden, nämligen i Michigan. Carmen Annarose Koch. Melissa Ferlaak, en sångerska jag "känner" fick sin första flicka på samma dag. Allt verkar har gått relativt bra, men jag väntar fortfarande på mer information. Men ett stort grattis! (även om nu inte Melissa läser detta). Föds barn till höger och vänster tycks det?

/J

Inga kommentarer: