lördag 27 juni 2009

Minneslucka?

Trodde jag var på bättringsvägen. Men fick någon återfall igår..tror jag? Saken är den att jag knappt minns något....vi gick och köpte pizza till middag, såg något avsnitt av Mythbusters som jag har bitar kvar av i huvudet. Har sedan något minne av att jag låg i sängen och försökte döva alla sinnesuttryck jag hörde för att det triggade min horribla huvudvärk, var allt från Alice skrik till kattens klor mot parkettgolvet och oljud från grannen...allting störde, var ungefär som att ha alla nerver och sinnesorgan på utsidan. Sedan minns jag något fumlande in på toaletten, varav jag stod och stänkte kallvatten i ansiktet på mig själv. Tror min snälla fru hämtade alvedon åt mig, har något svagt minne.....låg också två i en kopp brevid sängen plus ett glas vatten när jag vaknade upp. Kan inte minnas någongång de närmaste 2 åren jag varit så här dålig..konstig..

Min kära hustru hade en möhippa att gå på idag, skulle egentligen vara jag och Alice hemma. Nu är frun och Alice borta...jag antar att hon kunde ta A med sig, jag hoppas det i allafall. Känns överhuvudtaget som jag sabbat något för henne nu när jag inte kunde vara barnvakt.

Nu känns allt bra igen sjukdomsmässigt. Huvudet är på plats, lite lagom förvirrad men jag känner mig hyfsat fräsch...behöver bara ta en dusch. Tror kanske jag pushade min kropp lite väl mycket genom att jobba onsdag och torsdag. Men sådan är jag, går till jobbet om jag kan stå på benen och det kanske var det min kropp fixade åt mig genom att jag inte var kapabel till något igår kväll/natt. Så jag antar att min kropp behövde vilan....

1 kommentar:

Christoffer Hedlund sa...

Hoppas att du hinner att ta igen dig till nästa omgång pass då :) när får du semester då?