onsdag 5 augusti 2009

UFC 101

Då var det dags för UFC 101 på Lördags natt. Fightkortet ser hyfsat ut, dock så är det lite svårtippade matcher. BJ Penn försvarar sin titel i lättvikt och Anderson Silva går upp en viktklass och möter Forrest Griffin.

BJ Penn Vs. Kenny Florian

Kenny är ständigt underskattat men bevisar också ständigt hur bra han är med sina vinster. Tyvärr är nog BJ bättre på precis allt Kenny har att komma med och jag tror på knock eller sub i andra ronden för herr Penn.

Anderson Silva Vs. Forrest Griffin

Detta blir en intressant match då Anderson är ute på djupt vatten i tyngre division än han själv regerar. Han gjorde i och för sig processen kort av "Sandman" sist. Men Forrest är ett annat djur som både är en stor lätt tungviktare medans Silva är bra för den viktklassen. Silva har haft två rätt tråkiga senaste matcher, men vi alla vet hur pricksäker och löjligt bra den här mannen kan vara. Forrest åt andra sidan kan man aldrig räkna ut. MEN när röken lagt sig tror jag att Silva vinner i 2a ronden på knock.

Kendall Grove Vs. Ricardo Almeida

Kendall har visserligen sina poänger och är duktig thaiboxare, lång och relativt snabb. Längde tror jag kan tala till nackdel mot Almeida då jag tror Kendall fastnar i en sub. i 3e ronden. Almeida's jujutsu är löjligt bra och dessutom har han mer erfarenhet än Kendall.

Amir Sodallah Vs. Johny Hendrics

Svår match då Amir inte fightats något sedan han vann sin säsong av dokusåpan "the ultimate fighter". Hendrics blir nog ett bra test för honom, dock är Amir bra på subs och har bra stand-up, medans Hendrics är en typisk brottare. Min tippning? Hendrics nullifierar nog Amirs thaiboxning med sin brottning, men Amir på submission vinst i 2a.

Review efter helgen hur mina tippningar gått.

Inga kommentarer: