söndag 9 augusti 2009

UFC 101 - Resultat

Om ni inte vill veta resultaten, så sluta läsa nu!


Ingen toppgala, men några underhållande matcher. Mina tippningar var inte perfekta, de avslutades inte som jag trodde, men vinnarna var i stort sett spot-on.

BJ Penn Vs. Kenny Florian

OMG they killed Kenny! Nä, men seriöst. Efter 3 ronder där Florian gjorde sitt bästa för att tömma BJ's bensintank, så fick BJ en riktigt nice nedtagning och satte Florian på backen, därifrån var det egentligen bara en tidsfråga innan avslut kom. Rearnaked choke i 4 ronden för BJ. Min gissning på andra ronden var fel, men en sub. kom i fjärde.

Anderson Silva Vs. Forrest Griffin

Denna match var det ett rätt skumt slut på. Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att det var en läggmatch. Men sanningen är ju, vad har UFC att vinna på att FAVORITEN vinner? Forrest hade inte mycket att sätta emot. Silva undvek i princip varje attack med löjligt bra rörelser som liknade något från filmen Matrix. Slutade med att Forrest blir liggande av en till synes rätt löjlig jabb, men anser sig besegrad och vinkar själv av matchen varav han springer ut ur arenan med sitt fotfolk. Anderson brukar aldrig köra på i första, därför gissade jag på andra ronden. Men här gissade jag faktiskt rätt på avslut och vinnare.

Kendall Grove Vs. Ricardo Almeida

Rätt tråkig match, Almeida vann på domslut efter 3 ronder. Dock visade Almeida riktigt bra nedtagningar (bland annat några fina slammar). Samtidigt visade Grove att han har bra nedtagningsförsvar, men uträttade inte så mycket mer heller i matchen. Almeida gjorde mer och vann. Gissade fel på hur avslutningen gick till, men resultatet blev rätt.

Amir Sodallah Vs. Johny Hendrics

Jag tycker nog att denna match blev lite snöplig då domaren bröt lite för tidigt. Hendrics vann på knock efter några sekunder men Amir var långt ifrån utslagen. Så detta blev min felgissning ikväll.

3 rätt av 4, inte så pjåkigt

Inga kommentarer: