tisdag 7 juli 2009

UFC - 100


Japp till helgen smäller det. UFC 100 och det innebär ett packat fightcard. Tyvärr jobbar jag i helgen annars hade jag nog suttit uppe på lördagsnatt. Kan inte räkna med att jag hinner se något på jobbet heller, och saker kan ju hända i matcherna när man blinkar så jag vill helst inte måsta springa på larm och dylikt. Passar mig nog från nätet och spoilers och ser galan söndag istället. Matchingen är följande:

• Brock Lesnar vs Frank Mir

Två Tungviktsbälten ska bli ett. Jag hoppas Mir kan gå på en submission of the night och dra ut monstret Lesner. Tyvärr har jag en känsla av att det blir knock i 2a eller 3e för Brock.

• Georges St-Pierre vs Thiago Alves

Ännu en titelmatch, St-Pierre har sett helt oövervinnerlig ut senast. Dock har han en KO förlust mot Matt Serra och frågetecken finns fortfarande hur bra han står emot stryk på hakan? Alves har bra mer krut i nävarna än Serra, och jag tror faktiskt att "the pitbull" kommer att chocka världen, knock out i 1 eller 2 ronden. Tyvärr George.

• Dan Henderson vs Michael Bisping

Bisping är bra, men Henderson är Henderson med sin patenterade raket till högernäve. Tyvärr så är även Henderson känd för att gå till domslut, och jag tror inte Bisping har kraft att slå ut veteranen Dan, men ändå rutin att hålla sig undan. Så domslut vinst till Henderson

• Mark Coleman vs Stephan Bonnar

Bonnar är en hård individ med no die attityd och Coleman börjar vara uppåt åren. Tror på Bonner, även om det inte skulle förvåna mig om Coleman kan edge:a ut en domslutsvinst med in brottning.

• Jon Fitch vs Paulo Thiago

Jon Fitch på domslut. Thiago har sett vass ut, men Fitch är bara ett annat djur som vägrar ge upp. Tror Thiago får svårt med Fitch brottning.


Vi får se hur mina tippningar stämmer efter galan. INGEN skriver några spoilers här på lördagnatt dock, då kommer jag gå mideval on your arses ;)

1 kommentar:

thomas sa...

Vi kan väl försöka se den tillsammans då jag kommer hem. dvs om du kan hålla dig?