söndag 26 juli 2009

UFC 100 i bakspegeln

Tänkte klargöra hur mina tippningar gick i senaste galan. Inte världens bästa gala underhållsmässigt. Men matcherna var endå relativt bra.
  • Lesner Vs. Mir

Gick väl ungefär som väntat, Frank blev rätt snabbt sönderslagen av den större och explosivare Lesner. Vad jag förfarat blev min tippning rätt.

  • Georges St-Pierre Vs. Thiago Alves

GSP vann rätt överlägset medans Alves aldrig riktigt såg ut att komma in i matchen. Trodde faktiskt Alves skulle göra bättre ifrån sig, men det kanske säger mer hur duktig GSP verkligen är? Tyvärr var det kanske inte galans bästa match, den gick alla fem ronder och blev rätt tradig i slutet.

  • Dan Henderson Vs. Michael Bisping

Trodde Dan skulle vinna, men inte så spektakulärt som han gjorde. KO i 2a ronden på en Bisping som aldrig visade något större motstånd. Tippade rätt på vinst av Dan, men trodde att matchen skulle gå tiden ut.


  • Mark Coleman Vs. Stephan Bonnar

Nu var det här en pre-match så jag såg den aldrig. Men Coleman vann tydligen på domslut, jag tippade på Bonnar men att Coleman vann förvånar mig inte.


  • Jon Fitch Vs. Paul Thiago

Som jag gissade hade Thiago svårt för Fitch markgame. Fitch vann på domslut som jag gissade. Thiago visade fortfarande att han inte är personen som ger upp då han hade Fitch i en djup gilliotin i första ronden.

Så fyra av fem gissningar rätt, även om vissa av matcherna avslutades på annat sätt än jag tippade så var vinnarna rätt i allafall.

3 kommentarer:

Christoffer Hedlund sa...

Spelade faktiskt på tre av dina tips. Tack för slantarna :)

Johan sa...

Jag borde spela på mina tips själv. Men vågar aldrig lita på dem. Var ju som när Matt Serra Vs GSP och Serra vann på KO i första ronden. Oddsen var typ 100 ggr pengarna, jag var nog den ända i världen som trodde att Serra skulle lyckas....dock vågade jag inte sätta några pengar...

Christoffer Hedlund sa...

Haha... sucker!