onsdag 21 oktober 2009

UFC 104




Lyoto "the Dragon" Machida Vs. Mauricio "Shogun" Rua


Tror matchen på papperet lutar åt c:a 60/40 för Machida. MEN jag tror det här kan bli kvällens upset. Draken är visserligen obesegrad men Shogun var i Pride den mest explosiva och farligaste fightern i sin viktklass. Efter en del skador (bland annat omkonstruering av knät två gånger på ett år) så har inte Shogun sett så bra ut UFC, en förlust mot Griffin, en icket så imponerande vinst mot Coleman och en vinst mot Chuck Lidell på K.O. Vi ska inte glömma att Shogun har sett bättre och bättre ut för varje match, han är dessutom relativt ung. Jag gillar både Machida och Shogun, men jag tror på upset, Shogun på K.O i tredje ronden, möjligtvis visst på domslut

Ben Rothwell Vs. Cain Velasquez


Cain är en av UFC framtida posterboys, vilket de hypar upp rejält (så som Roger Huerta). Rothwell var HW vinnaren i IFL och är allt annat än dålig. Tror det blir en bra match, men jag tror Cain vinner på sin brottning. Tre ronders nedtagningar och domslut för Cain

Gleison Tibau Vs. Josh Neer


Den här matchen kan gå åt vilket håll som helst. Båda är bra stående och tål bra med stryk. Tror
kanske ändå det lutar åt Neer i tredje på K.O, men jag hoppas på Tibau.

Joe "Daddy" Stevenson Vs. Spencer "King" Fisher


Joe har haft det rätt svårt på senare tid, vunnit lite men mot de stora namnen har han åkt på pisk. Fisher är en fighter som alltid levererar stående och jag tror det leder till vinst. Joe behöver dock en vinst (risken är att UFC låter honom packa annars), vilket inte ska underskattas. Men jag sätter mina kulor på King, domslut efter tre ronder

Anthony "Rumble" Johnson Vs. Yusinyuki Yoshida

Johnson har bevisat sin striking i oktagonen och jag tror att Yoshida blir liggande på backen efter två ronder. Så vinst på knock i andra för Rumble.

Inga kommentarer: