fredag 18 september 2009

UFC 103

Lite körigt just nu med flytten och allt. Har inte haft så mycket tid framför datorn, imorgon så flyttar vi datorerna och blir antagligen utan internet fram tills måndag, blir ett fet inlägg när allt är flyttat. Trots lite lätt stress och flytt så är allt bra (för de som undrar), blir pappaledigt från Oktober och det ska både bli kul och skönt. Få Vara med A och även påta på i nya lägenheten, ser verkligen framemot när flytten är färdig, gillar verkligen vår nya lägenhet och våra nya grannar. Söndag blir det vilodag från flytten och istället blir det UFC, antagligen skräpmat också, här är mina predictions.

Rich Franklin Vs. Vitor Belfort

Ve och fasa, vart kom Belfort ifrån? En av den gamla generationens mest lovande fighters, efter att ha förlorat mot Couture så försvann han. På senare dagar har han gjort comeback och ser riktigt het ut. Franklin är alltid bra, men om Vitor är i sin gamla form så får Franklin en svår natt. Jag tror dock på Franklin, domslut efter tre ronder. Mest för att Belfort nog är bra nog att hålla sig undan från skada, men det till trots så plockar Franklin poäng.

Jr. Dos Santos Vs. Mirko Filipovic

Dos Santos är ung, snabb och slår hårt. Mirko är en favorit och jag vet vad han är kapabel till. Santos största namn är väl att ha gjort processen kort med Verdum, men det var inte en Verdum i form och jag tycker nog att Dos Santos är relativt otestad än. Mirko blir ett bra test och tar han sig förbi så tror jag han kan vänta sig en titelmatch snart. Dock så har inte Mirko sett speciellt bra ut de senaste fighterna. Men jag hoppas på en Mirko i form med killerinstinct, då lär Santos få en tung natt, och antagligen ett huvud kortare när Mirkos vänsterben träffar. Svår fight att döma, men jag tror på Mirko. Knockout i andra ronden.

Martin Kampmann Vs. Paul Daley

Danska Kampmann är bra, väldigt bra stand-up och bra groundgame. Paul Daley är ingen dålig fighter, men jag tror inte vår kära granne ska ha några problem. Kampmann på knockout i andra. Sedan måste jag givetvis hålla på vår kära Martin.

Josh Koscheck Vs. Frank Trigg

Två brottare mot varandra, Frank är dock den äldre generationens fighter och jag tror Josh tar det på domslut efter tre ronder. Lika stilar, och jag är rädd det blir en rätt tråkig match. Är inget fan av Koscheck heller, dock har han en av MMA:s mest explosiva takedowns. Frank får svårt mot en yngre, starkare och snabbare spegelbild.

Tyson Griffin Vs. Hermes Franca

Tyson är ett muskelberg på steroider (inte nu att han tar några illegala substanser) som aldrig slutar komma och har ett fruktansvärt tempo hela fighten. Franca är duktig på marken och har hyfsad standup. Dock tror jag inte att han kan fånga Tyson i någon submission utan det blir som det för det mesta blir när Tyson fightas, domslut och vinst för Tyson men en underhållande match till trots.

1 kommentar:

Christoffer Hedlund sa...

Ok :) då ska jag ta o satsa nåra stålares på kvällens fighter! Hoppas att det går bra med flytten.